16 febrer 2019

Diada per la Pluralitat 2014

La Diada pel Respecte a la Pluralitat dins l’Església, és un acte que celebrem des de 2002 per recordar que la pluralitat és un tret característic del cristianisme des del seu inici, així com també sensibilitzar de la importància que la pluralitat sigui respectada i considerada com un enriquiment de la nostra experiència de fe.

En record d’aquesta pluralitat, característica fundacional, celebrem cada any la Diada, coincidint amb la festivitat dels apòstols Pau i Pere.

Programa de la Diada 2014

18.45 h – Acollida i benvinguda

18.50 – Taula rodona: “RESISTÈNCIA AL CANVI. Les amenaces immovilistes a la reforma de Francesc”

Participen:

Vittorio Bellavite. Portveu nacional de “Noi Siamo Chiesa” (Som Església – Itàlia)
Jesús Bastante. Responsable d’informació religiosa de ABC i Público. Redactor cap de Religión Digital.

19.50 – Lliurament dels premis Església Plural 2014

20.50 – Cloenda

Descarregat el full informatiu en PDF

On es celebra

Auditori del Pati Manning (Antiga Casa de la Caritat)

Carrer Montalegre, 7 – Barcelona

Metro L1 – L2

[wpgmza id=”1″]

Quin tema tractarem i amb quins ponents

Amb l’arribada al papat de Francesc, l’Església institucional, i també en el seu conjunt, està vivint una necessària sotragada general. L’estil, les paraules, els gestos, les iniciatives, la proximitat, la senzillesa i la franquesa de Francesc han descol·locat tothom, als qui des de la base anhelaven signes de canvi que confirmessin les nostres intuïcions i el treball contracorrent de tants anys, però també als sectors dirigents de la cúria i els episcopats que defensen l’immobilisme.

Aquests sectors més conservadors, aliats en molts casos amb els nuclis de poder eclesiàstic, civil i polític, comencen a reaccionar davant les pretensions reformistes del nou Papa, que consideren un perill real del seu statu quo.

Ens preguntarem:

Quines amenaces planen sobre el papa Francesc?
Quins moviments fa la cúria per entorpir el procés de reforma?
Com viu aquest procés l’episcopat diocesà?

Per ajudar-nos a respondre-les, comptarem amb la presència de dues de les persones més ben informades sobre les intrigues vaticanes:

Vittorio Bellavite. Portaveu nacional de “Noi Siamo Chiesa” (Som Església – Itàlia)

Qui són els guanyadors dels premis Església Plural

S’estan acabant de rebre les projectes i les candidatures i en els propers dies es reunirà el jurat per decidir quines propostes són les premiades enguany.

Premi Mn. Vidal i Aunós a una trajectòria:

Premi a un projecte d’acció social:

Premi a a un projecte d’economia justa i redistributiva

El jurat estarà format per:

Enric Canet. Escolapi, director del Casal dels Infants del Raval.
Pilar Mercadé. Directora de la Fundació Prisba.
M. Victòria Molins. Religiosa Teresiana, col·laboradora social i escriptora.
Ramon M. Nogués. Escolapi, i biòleg.
Joan Oñate. President d’Església Plural.
Miquel Verdaguer. Membre del Consell Executiu de la Fundació Acció Solidària contra l’Atur.

Secretària, sense vot. Roser Nadal, membre d’Església Plural.

Inscripció

No cal inscripció prèvia, l’entrada és lliure.

A la sala hi haurà una capsa per recollir la vostra contribució per compensar les despeses de l’acte que ascendiran aproximadament a 2.800 euros (2.000 en concepte de premis als projectes guanyadors + 800 de despeses per viatges dels ponents, lloguer de la sala i organització i promoció de l’acte).

Us recordem, que des de 2011, Església Plural va decidir no demanar cap subvenció pública al considerar, davant la situació de crisi que viu el país i que afecta greument a tantes persones, que tots els recursos públics disponibles han d’anar a polítiques socials. Per aquest motiu, des d’aquella data, tant sols comptem amb els recursos que aporten els socis d’Església Plural i amb la vostra generositat al contribuir al sosteniment de les activitats que organitzem.

Un animem a fer-vos socis d’Església Plural perquè és la millor manera d’ajudar-nos i ens permet planificar millor els recursos econòmics disponibles per cada curs.