19 novembre 2017

És a les nostres mans

Teresa Forcades ens ofereix un recorregut sobre el seu pensament social, polític, econòmic i eclesial, en tota la seva profunditat. Ofereix un seguit de claus per a comprendre la crisi que sacseja la nostra societat i ofereix respostes per a fer-li front des d’una perspectiva individual i col·lectiva.

La primera part del llibre és una crítica ètica del capitalisme en la seva versió més depredadora. Teresa Forcades hi analitza de nou conceptes com la llibertat de mercat, el màxim benefici o el valor de l’emprenedoria. Posteriorment hi ha una sèrie de propostes a favor de la democràcia social, capaç de fer avançar la justícia i la llibertat al mateix temps.

El llibre inclou les seves reflexions sobre el nacionalisme en el marc del moment actual i des de l’amor a la diversitat humana. Finalment hi ha un apartat sobre els reptes dels cristianisme. Forcades ens convida a obrir la ment i el cor a un canvi que podem construir junts des de l’arrel. Per a fer-ho caldrà, això si, que qüestionem a fons el món que ens envolta i acceptem de conviure amb el risc.

Entre altres, Teresa Forcades ens ofereix la seva visió i reflexió sobre temes com: la sanitat, el capitalisme, la persona, el feminisme, el sentit crític, el risc de viure, la democràcia segrestada, els mitjans de comunicació, les llengües, la diversitat i la unitat, el paper de les dones a l’Església, l’homosexualitat i l’amor.

Autora: Teresa Forcades

Editat: Edicions DAU

Compra on-line: http://www.edicionsdau.com/ca/t%C3%ADtols_205/4726507

1. Francesc diu:

JRRRiudoms,

Aquests fons que l’estat espanyol regala a l’esglèsia catòlica tenen un desti molt clar i senzill. Pagar a los medios de comunicación de la iglesia pels favors rebuts a través de coses tant esperpéntiques com és el canal 13, a qui l’Esglèsia destina anualment 10.000.000 la resta suposo que es reparteixen degudament per d’altres emissores “poítiques”
    O sigui que amb els nostres impostos els partits més casposos s’asseguren una presència mediàtica i el manteniment d’una caspa que dificilment ho aconseguiria de cap altra manera.

Fa un parell de setmanes vaig sentir una cosa més estranya encara, a conferencia renyava als seus mitjans per massa propers al PP, inaudit, però que no es preocupi ningú, no he vist cap canvi i quan vull que em pugi l’anedralina els connecto i realemtnes digne d’admiració, segueixen exactament igual Insultat, deformant, ridiculitzant, menystenint tota i sobretot mentint, a una colla d’energñumens que els serveix de justificació.

Si vols riure una mica més et diré que els mes grans abanderats de l’emissora resulta que són curruptes fins a la médula.

2. Em pregunto estimada TERESA FORCADES si per tu la independència de Catalunya de l’ Estat Españñol es secundari -en quan- a la justícia social. Perque si no tenim la independència com podrem fer la tal justícia.. sense els mitjans necessaris per a portar-la a efecte?…

Em semble tan senzill el plantejament .. que quan des d’ un hipotètic “super independentisme” se’ ns diu el contrari, només se m’ acut…. i sento en mi, la veu que em diu: TRAICIÓ

• FINAMARIA BLAZQUEZ diu:

LA HISTÒRIA COMO EL CAMÍ ES FA CAMINANT.. I ELS IMPERIS SEMPRE SÓN COM UN CÀNCER QUE VA TRANSFORMANT EN ELLS.. -O HO INTENTEN- TOT ALLÒ AMB EL QUE TOPEN.

3. JRRiudoms diu:

Diu quelcom dels més de 13 milions d’euros que l’Estat espanyol regala a fons perdut a l’Església catòlica apostòlica i romana? Explica els entrebancs burocratics i d’altre tipus que l’Estat espanyol “ofereix” a les entitats d’ajut social no catòliques romanes, per a fer possible l’anyorat monopoli de fa uns quants anys?

Veig que per alguns personatges mediàtics, hi ha un gran perill de caure amb el fariseïsme (o el que és molt semblant: “ser ‘antisistema’ vivint del ‘sistema'”).

Atentament