26 març 2019

«És així com els fidels del Senyor seran beneïts»

DIUMENGE XXXIII DURANT L’ANY – (Cicle A) – 16 de novembre de 2014
Salm: 128 (127)

Feliç tu, fidel del Senyor

Feliç tu, fidel del Senyor,
que vius seguint els seus camins.

2 Menjaràs del fruit del teu treball,
seràs feliç i tindràs sort.
3 La teva esposa fruitarà com una parra,
dins la intimitat de casa teva;
els teus fills seran com plançons d’olivera
al voltant de la taula.

4 És així com serà beneït
l’home fidel al Senyor.

5 Que el Senyor et beneeixi des de Sió.
Que tota la vida puguis veure
prosperar Jerusalem.
6 Que puguis veure els fills dels teus fills.
Pau a Israel!

Copyright © 2011 Associació Bíblica de Catalunya, Editorial Claret i Societats Bíbliques Unides
_______________________________________________________________________________________________

COMENTARI DE TONI PUJOL

«És així com els fidels del Senyor seran beneïts»

Els qui posaran en Déu la seva confiança seran beneïts amb el do de la felicitat: «feliç tu fidel del Senyor»

La felicitat consisteix a «viure tot seguint els camins de Déu». Vol dir que la felicitat (aquesta felicitat de què parla el salm) no és res estàtic, que ningú pot presumir d’haver assolit per sempre. És un moviment, un dinamisme, un canvi que dóna pas a un altre canvi, un procés de creixement constant: un camí…

Un camí esforçat, en el qual caldrà que treballem de valent: «menjaràs del fruit del teu treball».

Un camí únic, personal, intransferible i irrenunciable, però no exclusiu ni solitari: un camí compartit, que farem sempre en companyia. En companyia, en primer lloc, d’algú que ja l’ha recorregut completament i, arribat a la meta, no vol romandre allà per sempre més. Retorna cap enrere per retrobar els germans que avancen amb més dificultats: cecs, coixos i paralítics. Els retroba, els recull, en cura les ferides i els anima a seguir endavant.

Apa, aixeca’t! Vine amb mi! Segueix-me! Jo ja hi he passat molts cops per aquesta angostura tan estreta, per aquest problema sense solució, per aquest carreró sense sortida. Jo ja m’he enfrontat a aquesta «pedra tan grossa» que a tu et barra el pas. A l’altre costat d’aquesta frontera que et fa tanta por haver de creuar, no hi ha el fracàs definitiu, no hi ha la mort, sinó una vida millor.

I no només jo, també ho han fet «les dones», «Pere i els altres». Moltes germanes i germans teus ho han fet abans que tu. Hi ha la gent de casa teva. «La teva esposa i els teus fills», el cercle més íntim de les persones, la relació amb les quals ha fecundat la teva existència, t’ha fet ésser qui ets i t’ha ajudat a arribar fins aquí.

Pensa, emperò, que aquest cercle de relacions sempre pot ser ampliat, i convé que ho sigui. La felicitat de què parla aquest salm no la viuràs únicament a la intimitat de casa teva. Tu i els teus sou convidats a fer part de tot un poble i a viure, en ell, en pau…!