16 febrer 2019

Catòlics al servei d'una experiència de fe més eclesial, més plural, més laïcal i més ecumènica

Les Benaurances (III) Criteris de fe per afrontar la crisi

In Aquest Tercer Bloc de reflexions sobre els benaurances tractarem la compassio i la netedat de cor.

Compassius Ser

S’HA explotat Molt l’origen etimològic del mot compassio . Indica el Que patiment ONU no va enviar directament, Però Que reprodueix en CERT sense SENTIT el Que Una altra persona viu de primera mà i de em fa infeliç. Aixi, patir juntament AMB L’altre és Tenir com-Passió . Obviament, hi ha muda elements i Matisos implicats en la compassio. El més potser interessant És El Que l’posa accent en la Capacitat de mesurar l’Abast, la intensitat i el mal Que el sofriment gèneres en l’altre. AQUESTA Sensibilitat per Sentir Una mica el Que L’altre viu del tot, un és senyal de grandesa Humana. I noms Tenir Pot la qui està acostumat 1 Estimar Els altres. Qui és estima Capac de compassio, De Manera a Que qui es contacte compadeix dels Altres ho fa perque estima. Tenir compassio és Una Manera d’Estimar. Per aixó, Quan Jesús DIU Que Deu dels qui és compadirà siguin l compassius, hi ha un límit oferint està premi a la compassio, perque l’Amor nomes pote servei correspost AMB Amor Jo, per Tant, està indicant Que feme d’Entendre Déu com qui ens estima i Que Una manera CONCRETA d’Estimar Que Et Déu És La Seva compassio ENVERS Nosaltres. Hola ha Moltes Raons per a la compassio. I la crisi econòmica i laboral Que ENS colpeja n’ofereix mes d’els Que Podem atendre. Ara bèl, l’evangelització sembla posar mes l’accent en la conviccions Que ens mou 1 compassio Que No pas en els Circumstàncies en Què AQUESTA RESULTA sol · licitada: la conviccions ha de provenir de la mateixa Dignitat Humana, que fa Que tota persona Pugui reclamar Estimada ser, o va seguir, acompanyada, valorada, ajudada. Moltes Circumstàncies negatius no provoquin nomes el sofriment de les limitacions i impossibilitats Que causin, SINÓ tambe ONU patiment Més Greuges interiors: el de no Sentir-nos prou Vàlids, utils i aquest món en feliços, i el de no ver prou estimulada la nostra Humanitat .

Nets de cor

Obviament, AQUESTA benaurança ENS porta un Pensar en la mirada interior, Aquella AMB que, des del mes Pregó de les NOSTRES inclinacions, desigs i valoracions, gorra projectem 1 Enfora Quan Els altres contemplem. Semblaria Que en imprimació lloc s’està referint a la lascívia o la Luxúria, o va seguir, A l’ALS inclinació délits carnals Ø A designar intens sexuals. I és CERT Que connotació Una Referència 1 aquests desordres en el món de la sexualitat, perque SABEM per Experiència de em manca d’neta cor 1, Com es diu popularment, ENS aboca a la deshumanització de la sexualitat. Ara bèl, el Que Promet la benaurança és ver Déu. I AQUESTA Indicació S’HA de Prendre clarament en consideracions, perque Tot l’intenció de Jesús va el servei d’acostar-nos al Pare, perque el poguèssim Contemplar en la Seva Humanitat ia la Humanitat dels Altres, sobretot a la dels qui ploren i sofreixen. Semblaria, doncs, que a els nets de cor podran ver Déu en la plenitud de l’eternitat perque ja el veuen a la temporalitat de la nostra condicions Humana. Són a els qui mirin Donant a L’altre la Sensació Que són contemplats com a persones i fills de Déu. RESULTA Obligatori esmentar here l’encertat imperatiu ÈTIC del filosofia Immanuel Kant: Els altres Tracta com unes aletes, mai com 1 Mitjans. Dels instrumentalització La mirada revelació Altres o Acceptació incondicional de la Seva Dignitat. A La Mirada, Aixi com a Altres expressions corporals de la persona, el sentit s’emmiralla Voler-ho la nostra veritat Més Pròpia, la nostra manera d’Estar presenta al món i Els altres d’acollir. Els nets De cor après Han A gratuits SER, desinteressats, cooperatius bany els relacions humanes. Veuen Déu en Els altres nomes detectem possibilitats de personal lucre, va seguir sexual o no. En temps de crisi, També RESULTA socialment Useful apel · lar al cor neta, perque a la base de d’Tant desordre Econòmic i de tanta injustícia social, hi ha ben bèl La Mirada Tèrbola de la cobdícia o cobejança lasciva de riqueses.

Comentaris

  1. J. Ordi Joan Ordi Fernández diu:

    El text ha quedat mal penjat: resulta del tot il·legible. Podeu esmenar aquest defecte? Gràcies!

Opina

*

Translate »