17 agost 2018

Marxa Martínez Camino, entra Gil Tamayo, La credibilitat i la dignitat de la CEE no s’arregla només posant una cara més amable com a portaveu

José Maria Gil Tamayo és des del 20 de novembre el nou secretari general de la Conferència Episcopal Espanyola. És un prevere de la diòcesi de Mérida-Badajoz, i va ser director del Secretariat de la Comissió Episcopal de Mitjans de Comunicació Social de la CEE des de 1998 fins 2011, quan va dimitir. Està molt vinculat a l’Opus Dei, tot i que no pertany a la Prelatura.

Des de sectors oberts de l’Església espanyola està molt ben valorat, tot i que cal recordar que tenia una competència directa amb la cadena COPE i els altres mitjans de comunicació de la CEE, cosa que vista des de Catalunya, no és la millor carta de presentació.

El seu càrrec implica també el de portaveu dels bisbes i el debut com a tal va ser d’una contundència absoluta.  Va carregar amb aquestes paraules contra les tanques de ganivetes tallats desplegades pel Govern espanyol a Melilla: “No és la manera. No es pot atemptar contra la vida d’unes persones desvalgudes que busquen millores en la seva vida perquè tenen darrere la xacra de la pobresa i també la xacra de persecucions i de la manca de llibertat en els seus països. Caldrà regular la immigració, però sempre des del respecte bàsic i essencial a la vida. L’immigrant no és un perill, és algú que aporta riquesa a la construcció social del país “. Però també es va manifestar en la mateixa línia que el seu antecessor, Martínez Camino, pel que fa a la condemna de l’avortament, l’assignatura de religió, la LOMCE, o el Concordat.

L’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Martínez Sistach, va valorar positivament el nomenament. El que de moment no sabem és si va tenir el vot dels bisbes de Catalunya.

A més d’un tarannà amable, la nova cara visible de la CEE, ha de procurar retornar la credibilitat i la dignitat a aquest òrgan eclesiàstic, i per això una de les primeres mesures que hauria de prendre és la reforma radical de tots els mitjans de comunicació que en depenen i que dia si, dia també són un instrument per generar odi, visceralitat, bel·licositat i enfrontament contra Catalunya i contra aquells que no es pleguen als dictats eclesiàstics i polítics que representen. Aquesta serà una de les provés del cotó més signifiatives.

1. A. Ferret A. Ferret diu:

Si és Opus i Cope, malament. Ara bé: la posició sobre les ganivetes, molt bé. I la condemna de l’avortament, molt bé. Evident ment, no es millora la CEE pel fet de canviar el portaveu, si els que donen les ordres són els mateixos. Fins que no es faci una “neteja” de cardenals i bisbes reacionaris i conservadors, no hi ha res a fer.